Es tracta d’un conjunt de parròquies que són encomanades a uns capellans i/o diaca per tal d’assegurar l’assistència i organització parroquial tot conservant cadascuna la seva identitat.

Això obre un estil de treball que va més enllà del rector i el seu consell, reunint, quan cal, els voluntaris de les diferents parròquies disposats a desplaçar-se i realitzar activitats en comú.

Per tant, es tracta d’unir esforços, canalitzar recursos i materials, obrint-nos a una dimensió més amplia per fer comunió en Església -comunitat dels seguidors de Jesús- i així enriquir la vida de cada parròquia

Concretant

Actualment els mossens Lluis Noguero Aguilar i Joan M. Anglès Batet que  “in solidum”  porten les seguents parroquies  de l’arxiprestat:

• parròquies de Sant Jaume Apòstol d’Arbeca, de Sant Martí de Sant Martí de Maldà, de Sant Jaume Apòstol de Nalec, de Santa Maria de Maldà (i església del Dolç Nom de Maria del Vilet), de Sant Miquel dels Omellons, de la Transfiguració del Senyor de Rocafort de Vallbona, de Santa Maria de Vallbona de les Monges, de Sant Pare Apòstol de Belltall, de Sant Abdó i Sant Senén de Llorenç de Rocafort, de Sant Llorenç Màrtir de Rocallaura (i església de Sant Andreu de Montblanquet), de Sant Miquel Arcàngel de Ciutadilla, de Santa Maria de Glorieta, de Santa Maria de Guimerà, de Sant Jaume de Passanant, de Santa Maria de Vallfogona de Riucorb, de l’Assumpció dels Omells de na Gaia i de la Immaculada Concepció de l’Espluga Calba,  Sant Jaume Apòstol de Belianes.

Aquesta agrupació te l’ajuda del diaca Mn. Raimon Mateu i de la Casa i la Sra. Concepció Motlló, laica amb missió pastoral.